جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اطلاعیه شماره 2؛ طرح‌نامه اجرایی
طرح نامه رزمایش کشوری علمی فرهنگی میقات 10 - تابستان 1401 ۱۴۰۱/۰۲/۲۷ ۰۹:۳۹ (سه شنبه)

با توجه به اینکه جریان سازی در سطح کشور ، نیازمند عملیات مشترک و هم آهنگی و هم صدایی در امور فرهنگی است و میبایست این نوا به صورت گفتمان غالب و رایج درآید لذا سه اصل  همراه سازی نخبگانی، الگو پردازی و نیز پراکندگی در ایجاد این گفتمان نقش اساسی خواهد داشت، از این رو مخاطب طرح ، فعالین فرهنگی حوزه ها و دانشگاه های مرکزی استان ها با تمرکز بر بسیج میباشد.

مهمترین اقدام در این رزمایش رفتارسازی است و این یک از مقوله های گمشده در عرصه دوره ها و آموزش های تربیت نیرو در بین دوره های مختلف کشور میباشد. گرچه تقریبا تمامی دوره ها با عنوان « تربیت» ایجاد شده و استمرار پیدا کرده ولی عمدتا خواسته یا ناخواسته صرفا به مقوله « تعلیم» پرداخته و از تربیت که هدف اولیه و ابتدایی دوره بوده اند ، فاصله گرفته اند.

در این میان ، در رزمایش های فرهنگی میقات سعی شده است در کنار استفاده از تمام نقاط قوت دیگر دوره ها خصوصا در زمینه های محتوایی و معرفتی ، موضوع مهم تربیت نیز بسیار پر رنگ دیده شود و به عنوان یکی از دو رکن برنامه در کنار مفهوم تعلیم و آموزش لحاظ گردد.

موضوعات هدف در برنامه رفتارسازی عملی در رزمایش میقات 10 ، موارد فوق الذکر خواهد بود که تماما به واسطه حضور عناصر کیفی انقلابی و به واسطه ارتباط و زیست با این افراد حاصل می گردد. لذا مهم ترین رکن تربیتی رزمایش ، کادر طلبه و دانشجویان آن میباشد.

دریافت طرح نامه رزمایش کشوری علمی فرهنگی میقات 10

 

قرارگاه دانشجویی قرارگاه طلاب رزمایش دانشجویی میقات 10 اطلاعیه ها طرح نامه

آدرس: قم خیابان صفائیه ، کوچه 26 ، پلاک 4 
تلفن ثابت: 37840475-025
نمابر: 37848079-025
سامانه پیامکی: 30003218
تلفن همراه(ارتباطات): 09120951349

درباره ما

موسسه تخصصی میقات جوانان انقلاب اسلامی با رویکرد هر نوع عملیات فرهنگی ویژه طلاب جامعه ی دانشگاهی کشور ، معلمان و نیرو های مسلح توسط جمعی از طلاب دانش آموخته دانشگاه ها در سال 86 تاسیس گردید. و راهبرد اصلی موسسه ایجاد بستر تربیت مدیر تراز انقلاب اسلامی می باشد.

موسسه میقات جوانان انقلاب اسلامی
سامانه جامع شاهد (1395 - 1400)