جمعه ۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اقدامات لازم جهت ادامه فعالیت طلاب عضو
تعیین وضعیت اعضای مرکز طلاب شهید مطهری ۱۴۰۰/۰۸/۱۱ ۱۵:۰۰ (سه شنبه)

 

پیش نویس برنامه جامع 
جدول تعهدات معنوی
ورود به درگاه تعیین وضعیت

زمانبندی تعیین وضعیت

ردیف

اقدام

 

زمان

توضیحات

1

تعیین وضعیت

چهارشنبه

12 آبان 1400

از طریق حساب کاربری سامانه موسسه
miqat.ir

یک شنبه

16 آبان 1400

2

اعلام نتایج درخواست تمدید

پنجشنبه

20 آبان 1400

از طریق ارسال پیامک

3

جلسه حضوری  تمدید عضویت

دوشنبه

24 آبان 1400

جلسه الزامی در شهر مقدس قم به صورت حضوری

4

 پایش اطلاعات متغییر
پذیرفته شدگان

دوشنبه

24 آبان 1400

از طریق حساب کاربری سامانه موسسه
miqat.ir

چهارشنبه

26 آبان 1400

 

 

 

نظامات مرکز طلاب

 

نظام مأموریتی

در این نظام طلبه صرفا براساس سطح خود مطابق جدول (سطح بندی) ، مبادرت به ماموریت های تبلیغی تربیتی فرهنگی مدیریتی پژوهشی و .. موسسه می نماید و پایین ترین حد تعهد طرفین (موسسه و طلبه) در این نظام (مأموریتی) وجود دارد؛ لذا طلبه به صورت آزاد صرفا از بستر مأموریتی موسسه استفاده می نماید و از تمامی برنامه های تربیتی موسسه محروم می باشد و بدیهی است در به کارگیری طلاب در ماموریت های موسسه (تبلیغی، تدریسی، تربیتی، مدیریتی و ...) در اولویت دوم قرار دارد بدین صورت که طلبه عضو مرکز طلاب حاضر در نظام مأموریتی متناسب با سطح خود انتخاب و به نهاد مربوطه معرفی می گردد. افرادی در این نظام حاضر می شوند که یا خودشان تمایلی به حضور در نظام تربیتی جامع نداشته اند ویا بنابر تصمیم شورای گزینش در نظام مأموریتی جانشانی شده اند.

 

نظام تربیتی

یک نظام جامع تربیتی پنج ساله با رویکرد ایجاد بستر تربیت طلبه مدیر،  طرح ریزی گردیده است. در این برنامه سعی شده است کلیه نیازمندی ها و ابعاد لازم جهت هدف اصلی تربیت مدیر و هدف فرعی تربیت مبلغ استحصا و به میزان اهمیت، به آن پرداخته شود.  طلاب در بدو ورود در مرحله گزینش براساس جدول تعاریف سطح بندی می گردند و شروع ایشان از همان سطحی است که پذیرش شده اند به طور مثال اگر تشخیص هسته گزینش درباره فردی،  سطح "طلبه خاص" اعلام گردید در برنامه تربیت مبلغ (یعنی سال سوم برنامه جامع) ثبت نام می گردد و در صورت حضور منظم در برنامه ها و همچنین احراز رشد ایشان در پایان سال در سطح خروجی برنامه (مبلغ) ایشان وارد برنامه سال چهارم (تربیت مبلغ خاص) می شوند. بنابراین مبنای ورود به برنامه هر سال احراز حداقل سطح ورودی برنامه می باشد. و در صورت عدم احراز ایشان به برنامه مأموریتی منتقل می گردد.

 

نظام پیش نیاز

 در روند گزینش هر ساله برخی از افراد نیازمند حضور در برنامه هایی هستند که پیش نیاز حضور در سطح پذیرفته شده می باشند تا همزمان علاوه بر حضور در نظام تربیتی برخی خلأ ها نیز در نظام پیش نیاز تامین گردد.تا روند رشد و طی مسیر در نظام تربیتی روان و سهل گردد. که هر ساله با توجه به اقتضای پذیرفته شدگان هر سطح و ما به ازای افراد مختلف ، برنامه عملیات نظام پیش نیاز طراحی  می گردد

 

نوع شناسی برنامه ها

 

حضور در برنامه های آزاد و گروه های علمی اختیاری بوده ولی افراد حاضر در گروه های علمی در اولویت ماموریت می باشند همچنین برنامه های پودمانی یعنی برنامه های که بنا بر اقتضا و شرایط ایجاد شده جدید متناسب نیاز موقتی همان برهه طراحی و برنامه ریزی می گردد تا آن نیاز مقطعی رفع گردد. به این معنا که در یک برهه زمانی خاص با توجه به نیاز اعضا و یا درخواست اعضا و یا نیاز انقلاب اسلامی ویا مطالبه امام خامنه ای و یا هر دلیل منطقی برنامه های طراحی می گردد که در برنامه جامع به آن پرداخته نشده است و به یک بیان دیگر برنامه جامع پاسخی است به نیاز های اساسی و مشترک عموم مخاطبین به طور بنیادین. که دراین صورت برنامه پودمانی نقش مکمل برنامه جامع را ایفا می نماید.

 

مرکز شهید مطهری اخبار ویژه

آدرس: قم خیابان صفائیه ، کوچه 26 ، پلاک 4 
تلفن ثابت: 37840475-025
نمابر: 37848079-025
سامانه پیامکی: 30003218
تلفن همراه(ارتباطات): 09120951349

درباره ما

موسسه تخصصی میقات جوانان انقلاب اسلامی با رویکرد هر نوع عملیات فرهنگی ویژه طلاب جامعه ی دانشگاهی کشور ، معلمان و نیرو های مسلح توسط جمعی از طلاب دانش آموخته دانشگاه ها در سال 86 تاسیس گردید. و راهبرد اصلی موسسه ایجاد بستر تربیت مدیر تراز انقلاب اسلامی می باشد.

موسسه میقات جوانان انقلاب اسلامی
سامانه جامع شاهد (1395 - 1400)